onsdag 30 juni 2010

du kan - om du vill

Jag hade hoppats på ett super fint väder idag igen, men det blev icke. Dock stod det i tidningen att det skulle bli molnigt och risk för regn idag, men jag hoppas innerligt att de har fel om regn-biten åtminstone. Jag har hittat på en del saker som jag glömt berätta för bloggen, även vissa dagar har det hänt för mycket för att orka berätta allt! Det är lite tragiskt, då det är en av de anledningar till att jag har bloggen?

Några få midsommar bilder, finns att titta på SAn 's blogg. I måndags lunchade jag tillsammans med en vän och hennes dotter, på Grappa inne i Eslöv. Gick en runda i några affärer, försökte titta ut ett par sandaler till lilltjejen, och precis som jag i en skoaffär, ville hon titta - pilla och prova ALLT.

Igår åkte vi ( = jag och älskling) in en runda till Hässleholm, där vi träffade en vän som kommit hem och hälsat på här i Svealand. Han berättade om sitt nya liv i Norge och det låter verkligen gött, tjäna gott med pengar - dock välförtjänta - men inte överdrivet många arbetsdagar. Jag hade gärna åkt och testat på, men ett år kvar på gymnasiet känns inte så himla lönt att kasta bort?

Idag blir det inte mycket göra, skulle åkt en sväng till sjön med två vänner. Dock ser ju vädret inte så ljust ut, så det blev automatiskt inställt och nu funderar jag på ifall man skulle göra lite nytta? Lite städning på rummet hade inte skadat. Dock är det inte det roligaste som finns.. Jag hade hellre städat en lägenhet än att plocka i ordning på rummet! När jag och elliot bodde inne i stan hade vi våra speciella städdagar, vilket var sjukt skönt - eftersom att vi städade på en relativ stor yta (jämfört med mitt nuvarande - endast - sovrum) kunde man se resultat tydligare.

Det finns inte någonting roligt på TV ännu märkte jag, bara tv-shop på varenda kanal, så att försöka hitta något bra program känns inte som en stor chans. Dock har vi kanske något bra liggandes i biblioteket som går att se på - kanske får slänga en titt där? Men först tänkte jag gå ut en sväng till älskling, störa lite medan han jobbar och stjäla några pussar.


Peace and Love 2008.
Tar vi igen det nästa år?

Inga kommentarer: