torsdag 29 juli 2010

google calender.

min syster har nämnt det för mig och berättade att det är en himla bra grej att ha, då man kan skriva i vart man befinner sig eller om man ska iväg. Man kanske har något man ska göra, eller något man ska bli påmind om, då kan man tydligen skriva in det i kalendern och sedan också "uppdatera" sig till att få en påminnelse skickat som ett sms till sin mobil..? Det låter himla tekniskt och riktigt smart. Men sen är det ju så, att jag är varken himla tekniskt eller värst smart när det gäller sådant -.- Haha! Jag menar, jag driver ju denna blogg? Och här skriver jag bland annat vad jag gör, ska göra, eller vill göra. Så om någon är intresserad - så kan jag ju hänvisa er hit.. Eller, har jag missuppfattat något?

Jag tror att det är lika enkelt att klicka sig in på min blogg och se ifall jag uppdaterat något som ni är intresserade om att veta, som att jag ska åka på semester till exempel. Det kan ju vara en smart grej att veta om man nu tänkt hälsa på mig? Men som sagt, så tror jag det är lika enkelt att klicka sig in hit och läsa än att klicka sig in på en "google kalender".

Dock tror jag att det kan vara en himla smart grej, om man nu kan välja vem som ska få läsa det? För en kalender innehåller kanske lite mer detaljerade saker, om hur länge man blir borta på semester, eller hur länge man arbetar var dag. Jag menar, man vill väl inte hjälpa inbrottstjuvarna? Dock kan man ju hålla den informationen hemlig ändå, det är jag medveten om. Men det är sådant jag skriver i min kalender.. Kanske när skolan kommer igång kan det vara en bra grej att bli påmind om prov, läxor och sådant. Jag vet inte, kanske får klicka in mig och se ifall det är något att ha.

Inga kommentarer: