onsdag 28 juli 2010

sista shoppingturen innan resan.

Igår tog jag mina systrar och åkte in till Hässleholm för att handla lite. Jag tänkte åka in och handla en mascara på H&M, då jag sett att de säljer ut apbra saker jätte billigt just nu, så tänkte passa på. Men det blev inte så? Jag hade också planer på att köpa mig en kamera, då jag inte fick låna mamma's nu när vi ska iväg. Så jag gick in på Elgiganten, för att se om det fanns en likadan som mammas. Men den var slutsåld, så jag tog en annan.

Tolv.ett megapixel, 3x zoom. Rosa färg - den är himla fin. Jag gav bara 990:- för den, + minneskort för 149:-, så det var verkligen ett bra pris. Nu hoppas jag bara på att kameran är lika bra som priset, haha. Ska ladda den över natten till på fredag, om jag gör det tidigare kommer jag hinna slösa upp batteriet. Haha! * Dock ser den mer lila ut än rosa.

Vi gick in på en klädesaffär direkt när vi kom upp från garaget inne i stan, Tina såg att de hade halva-priset-på-rea-priset, så vi var ju bara tvungna att gå in en runda. Jag hittade massor med fina saker, så jag tog en runda i provrummet och blev genast mycket nöjd. Det är inte ofta jag hittar ett par jeans och så har det alltid varit, speciellt inte till ett bra pris. Antingen har de varit för stora i midjan och perfekt i längden, eller tvärtom. Men igår testade jag fyra olika jeans och alla satt PERFEKT! Jag köpte ett par för 175:- (efter avdraget på priset) och de är himla nice! De andra var till min systerdotter, men om de inte passar kanske man hoppas på att det finns plats i min garderob för dom, haha.

Hittade annat fint också, men jag köpte fyra plagg. Ett par jeans, en jeans-jacka, en jeans-kjol och en topp. Och adrian, notera att jag inte köpte ett enda plagg i SVART! Ett under att jag köpte så mycket i jeans-tyg, det brukar aldrig hända. Och jag har aldrig ägt en jeans-jacka, men den var riktigt frän! Jag är mycket nöjd med mitt köp, och jag är glad över mina nya fina kläder.. Blivit en del på sista tiden, men det gör inget då det aldrig händer annars. Haha :) Som jag säger, ibland får man unna sig med lite godsaker!

1 kommentar:

SAn sa...

Halva priset på rea-priset är gutt! Man älskar rea annars och tror knappt att det kan bli det.. men det blir det! :o :)

Ha det så gött på resan nu! Hur länge är ni iväg? Puss