tisdag 19 oktober 2010

middag hos pojkens mormor, fotbollsmatch och en nyttig lunch

En riktigt bra dag igår må jag säga. Dagen började bra i skolan och det kändes som att jag fick gjort en hel del, en muntlig redovisning och ett skriftligt prov, samt att jag kände att jag engagerat mig väldigt mycket på lektionerna den senaste tiden. Vilket naturligtvis är en bra sak, så jag berömmer mig själv bit för bit!

Efter skolans slut satte jag mig på tåget mot Malmö, där jag mötte upp min pojkvän och vi begav oss mot hans mormor och morfars lägenhet. Vi blev bjudna på en väldigt fin middag, till förrätt; fick vi en räktoast, vamrätt; en ox-gryta med ris och tomater och till dessert; blåbärspaj med grädde. Det var väldigt gott och väldigt fint!

Jag blev även visad lite videos på Adrian sedan han var ett litet barn, från -92, vilket menas med att jag bara var några dagar gammal när hans video spelades in. Det var jättekul att se och så himla söt han var, haha! Vilket han fortfarande är, såklart :)

Efter några timmar på besök där begav vi oss ned till Malmö Stadion Arena för att se MFF möta KALMAR FF, i fotboll alltså. Det var väldigt mäktigt att se så många människor samlade på ett och samma ställe för en hobby, ganska häftig syn. Vi var 19.258 personer som deltog i hejandet på "di blåe". Synd bara att vi inte tog hem matchen, och med "vi" menar jag såklart MFF. Men det var roligt att se och det var en kick att kunna uttrycka sig om matchen medan de spelade. Annars är det ju vanligt att man skriker hemma i soffan och det gör inte sådär jättemycket nytta, haha.

Det var inte super-duper bra spelat av Malmö igår, enligt min åsikt. De började första halvlek med en jävla fart, men de tappade snabbt suget och det blev bara sämre och sämre. De hamnade på första sidan och jag kan hålla med om kommentarerna som tidningen skrev; inte allt för bra passningsspel, för oorganiserade, för komplicerade - vilket gjorde att Kalmar hann snappa upp deras taktik och tryckte upp det i målet på dom, efter 86 minuter in i matchen. Dock blev det övertid +5minuter, men vi hann inte ge något tillbaka.

& som Malmös egna målvakt sa; "Visst, det är synd att vi förlorade. Men nu är vi nära och vi måste göra vårt." Jag håller med, det gör inget att de inte vann mot KFF, så länge de tar hem de sista matcherna. De ligger nu lika mot HIF, vilket inte alls är så roligt. Så vad som kan hända nu - är precis vad som helst..




Och bara för att, måste jag slänga upp två bilder på min väldigt goda lunch.
(min sådär braiga frukost-mål som pojken har gett mig, men hann inte äta det till frukost i morse. Så det fick bli till en sen lunch när jag kom hem vid tolv-tiden, innan idag.)


Inga kommentarer: