tisdag 5 oktober 2010

min skola är ibland väldigt soft, men onödig
Jag hade sovmorgon idag, och till skillnad från alla andra sådana dagar så tog jag mig faktiskt tid att prioritera att sova en timme längre istället för att ha den dö-tiden när jag var färdig. Det var himla gött och jag borde göra så alla dagar när det händer, det hjälpte mig verkligen att hålla igång idag.

Jag kom till skolan vid halv tio i morse, hade håla och därefter inställd lektion och efter den ännu en inställd lektion. Så efter någon timme av skitsnack, window-shopping med tjejerna så satte jag mig på bussen hemåt. Åkte snabbt hem och fick lite mat i magen innan jag begav mig hem till en vän. Där jag skulle städa hela hans hus, från golv till tak. Dammsugning, dammtorkning och tvättning av golvet! Det var mycket jobbigare än vad det låter, och pengarna som jag tjänade kirrade lagom gott i plånboken.

Tog med mig min systerdotter och min syster på en simtur vid sju tiden. Simmade 25 längder på 27 minuter + två pauser på trettio sek. Jag slog mitt tidigare "rekord", som jag satte för några månader sedan. Och har sedan dess inte rört mig! Förutom träningspasset som jag körde med älskling i helgen. Jag är himla stolt över mig själv att jag klarade av att simma så bra. Och jag hoppas på att det går lika bra på torsdag, då jag har bestämt att det från och med idag blir simning två gånger i veckan. Tisdag & Torsdag - det kommer bli himla bra!

Nu tänkte jag borsta tänderna, sätta upp håret i en slarvig knut, lägga mig på sängen, läsa en bit av min bok och efter det hoppas på att det går något bra på tv'n som jag sedan kan somna till. I morgon blir det en lång dag..

Inga kommentarer: