måndag 25 oktober 2010

"Så styrs Sverige"

är det verkligen någon som faktiskt är intresserad av att veta sådant? Politiskt trams, regering hit och riksdag dit. Hur man tillsätter en regering, hur många riksdags-ledamöter det finns och vad de är till för. Varför 349? Ärligt talat.. who gives a shit!

Lyckades övertala vår samhällslärare att ge oss ledigt på onsdagsmorgon, vilket kan vara ganska skönt då det är studentfest i morgonkväll - det är nog många som ändå planerat att ta sovmorgon. Haha! Men nu är det ju skönt att veta att man ej behöver få någon onödig frånvaro.. Som det kanske märktes i min lilla inledning, betyder det att jag håller på att göra ett samhällsarbete om just "så styrs sverige", det är inte alls så roligt och knappt intressant. Ungefär 6-7 sidor ointressant material ska lämnas in på Onsdag, tänk att de var vi själva som valde denna uppgift? Men egentligen är det inte så hemskt, det tar inte såå himla lång tid att göra det, man ska bara komma igång. Dessutom är det mycket bättre med en inlämningsuppgift än ett skriftligt prov!

Nu tänkte jag hämta inledningen från min Hotmail, som jag skrev i skolan idag. Och fortsätta en stund på mitt arbete innan jag bestämmer mig för ett till avsnitt av Desperete Houswifes. Därefter blir det nog en promenad, en varm dusch, en bra bok och sängdags.


Inga kommentarer: