torsdag 21 oktober 2010

usch, är det den kommande vintern som gör alla så deprimerade?

Fram och tillbaka, vart man än vänder och vrider sig så är där någon som mår dåligt, är deprimerad eller på något sätt har någonting negativt att berätta för en. Människor i ens omgivning går ned i någon sorts "vinter-depression", verkar det som. Och det är inte alls någonting roligt. Hallå, whats going on?

Hjälpte en tjejkompis att flytta idag. Hon kom hem från semestern för två dagar sedan och nu flyttar hon ut. Tänk så mycket som kan hända på sådan kort tid, eller att saker kan hända i ens närhet utan att man lägger märke till det för att man blivit så blind av det hela? Hörde för ett tag sedan om en tjej som blev utkastad av sin pojkvän, innan hon ens hunnit flytta in. Hur kommer det sig, kan man ändra sig själv, sina känslor för någon på en sådan kort tid? Jag är lite tveksam på den punkten..

Jag läste precis Paow's blogg, fick reda på att allt det snacket om hennes otrohet mot Hugo Rosas, det som hon innerligt förnekat och försökt förtränga och hindra från att komma ut, har nu blivit släppt in i allmänheten. Det var alltså sant. Det jag inte kan förstå är hur man kan ljuga för en människa på det sättet, en människa som man älskar? Det finns inte i min värld, att kunna skada en människas inre pga sitt egoistiska tänkande.. Nej, jag säger bara blä på alla de människor runt om i det här landet som inte kan visa den respekten att åtminstone kunna svälja sin stolthet och berätta sanningen för den man älskar, om man nu redan sjunkit så lågt att kunnat såra på det viset.

När jag får reda på sådant här, är med om sådana här saker som händer i min omgivning eller får höra historier om personer runt omkring i landet går igenom sådant här. Så tänker jag på min pojke och drömmer mig bort. Jag är så himla glad att jag har honom, jag respekterar honom, jag har förtroende för honom och jag hoppas att han känner allt detta och kan känna kärleken som jag sänder. Det äcklar mig att veta att människor kan slänga bort något så fint, kärlek.

Jag älskar dig, gubben






Inga kommentarer: