torsdag 18 november 2010

God morgon, vilken mörk dag?

Det är så frustrerande att vakna när det är mörkt ute, det ger en känsla av att man ska upp och vandra mitt i natten och det gör det så mycket svårare för en att gå upp ur sängen. Att sedan ställa sig i en dusch med varmt vatten, då man blundar för att skölja av shampoot, det är ett sådant tillfälle då man försvinner bort i sömn under ett par sekunder för att sedan vakna upp halvvägs in i ett fall.

Ja, det är inte lätt att behöva gå upp så himla tidigt på morgonen. Jag längtar till då man jobbar 10-18. Det ska bli mina arbetstider när jag öppnat mitt eget café, jag vill verkligen lyckas med det här.

Nu är det strax dags för skolan. Hade vinkväll hos Elin igår, det var ju onsdag igår! Några glas gick ned och plötsligt blev hennes trappa ännu jobbigare och mindre än vanligt, haha. Tur att hon har trappräcke! Jag hoppas på att få se hennes lilla ansikte idag på restaurangen, skulle vara typiskt om hon stannat hemma för "bakfylla", gött att ha det på frånvarolistan ;)

Inga kommentarer: