måndag 20 december 2010

Hiss & Diss

Nu är det äntligen dags för mig att fylla "vuxen". Kanske inte blir så mycket ändring i vardagen, mer än att jag kan göra precis det jag gjort i snart tre år, men jag kan äntligen göra det lagligt. Att kunna gå på krogen utan att behöva "smyga" mig in, ska bli super skönt. Ja, det är väl det som kommer ändras? Haha. Underbart!

Det är äntligen julveckan! Jag kan knappt tro det, men det är sant. Det är bara fyra dagar kvar till julafton - helt sick. Julpysslandet börjar på torsdag, vi har alltid haft den traditionen. Julen och granen välkomnas och kläs lill-julafton. Det ska bli mysigt!

Att bli arton kan även ha andra fördelar kom jag nyss på. Jag kan äntligen beställa grejer från Internet och betala med bankdosa, istället för att betala extra via postförskott - göttans! I morgon ska bli dagen då jag gör mitt första köp över Internetbank, det ska bli spännande - höhö!



Jag har inte riktigt hittat den äkta "julkänslan" ännu och det är endast fyra dagar kvar till julafton. Det känns en aning kasst, när man var liten fick man julkänsla så fort julkalendern började. Och på tal om det, jag har inte sett julkalendern en enda gång i år - dåligt!

Att man alltid ska behöva förklara för folk om de gör någonting fel och därefter behöva förklara att "när man gör något fel - tar man ansvar för sina handlingar", det är tydligen fler som fastnat i högstadie-fasonerna, än vad jag trodde.. P I N S A M T!

Jag tar inte alls den tiden jag vill och egentligen har, ibland, till att lägga ned tid på bloggen. Jag vill jätte gärna att det ska bli någonting utav detta, men jag vet inte riktigt hur det ska gå till? Kanske blir det lite mer intressant nu till studenten, man får ut lite mer av livet efter skolans gång, känns det som.. Men jag ska, jag vill och jag vet att jag kan - det tar bara lite längre tid än tänkt..

Inga kommentarer: