måndag 11 april 2011

nu jäklar

... har de fått raketer i brallan, för utanför mitt fönster rivs nu, just i detta ögonblick, vårt gamla "bakhus" som vi haft på gården enda sedan mamma och pappa flyttade hit någon gång på sjuttio-åttio talet.

Mamma är glad, pappa är lite surig men man ser att han ler inombords, systern med alla barnen är glada och jag ler jäkligt nu när jag vet att vår trädgård kommer se så mycket finare ut på min student än på min systers. Ha Ha Ha! Nej, nu ska jag inte vara taskig ^^ Men jag tycker faktiskt att det är ett framsteg och det känns lite grann som att hela "renoverings-idéerna" kröp fram ur sitt näste nu när jag fick fart och fick fart på pappa så att mitt sovrum målades om och gjordes fint. Så lite cred tar jag åt mig, höhö!


Nu tänkte jag räkna mina kalorier för dagen.
& även sätta igång den där filmen jag pratade om förut.
Det blir: Anne Franks sista dagar.

Inga kommentarer: