onsdag 13 april 2011

rise and shine

Kanske inte det perfekta vädret ute, men man måste ändå vara positiv. Kanske är det tack vare det tråkiga vädret som alla våra lektioner blivit inställda idag. Man kan ju alltid vända och vrida på saker och ting så blir det så småningom positivt.. undermedvetet. Gött va? :)

Vaknade sju i morse men ställde om klockan ungefär tio gånger innan jag bestämde mig för att gå upp, dock hann klockan inte bli mer än tjugo i åtta. Men det gör ingenting för jag har massor med Historia att läsa, och till min fördel så har jag ju inga lektioner? Vilket betyder att jag kan tillbringa hela min förmiddag till att läsa Historia inför provet i morgon.. Det går bra nu!


Jag har läst nästan två kapitel och tänkte fortsätta läsa så mycket jag hinner. Helst alltihop = fem kapitel. Men det ska nog inte bli några problem. Det är ganska intressanta saker. Igår kräktes jag lite på de första fem kapitlen men nu när jag läser dom (vilket jag faktiskt inte gjort förut) så är det faktiskt helt okej! Jag tycker att alla som kan, borde läsa åtminstone Historia A. Man lär sig mycket och det kan vara kul att veta hur vårt samhälle utvecklats under människans tid.

Inga kommentarer: