fredag 20 augusti 2010

betygskriterier

Diskuterat mina betyg med föräldrarna, Adrian och min syster. Ibland känns det som att nu när jag visat vad jag kan, behövs det lite till hela tiden. Det kanske inte är så - kanske jag missförstår? De kanske tjatar för min egen skull.. Men ibland vill man bara höra att man är duktig, utan alla "men det kunde..." Jag är ledsen för att jag blev upprörd och höjde rösten, men som jag sa. Ibland vill jag bara höra att jag gör bra ifrån mig - för att fortsätta!

Jag tycker att jag är ganska duktig, och som jag nämnt innan så är jag samtidigt lite surig för att jag inte uppnått vissa betyg på köks-fronten. Men jag är väldigt glad att jag har MVG i alla mina inriktnings-ämne och de är det jag satsar på. Tittade över betygslappen nyss och såg att det tillkommit fyra nya ämnen som också tillhör den kategorin, så jag satsar även där på det högsta och hoppas på att kunna prestera till den nivån. Jag är rätt duktig, faktiskt!

1 kommentar:

Maja sa...

Du är jätteduktig gumman! Det har jag alltid tyckt. Du gör mycket bättre ifrån dig än vad jag gjorde på gymnasiet! Jag vill bara göra dig uppmärksam på att ett G istället för IG är värt mer än MVG istället för G. Även om MVG är rätt awesome!;) Love you!<3